wtorek, 30 kwietnia 2013

"Przedgródki" Angielskie w kwietniu

Hello kochani!!! Pewnie zastanawiacie się, o co chodzi z tymi "przedgródkami"( słowo wymyślone przeze mnie). Otóż nic prostszego, miałam tu na myśli, mini ogródki które często występują przed angielskimi domami. Odkąd zamieszkaliśmy w Newcastle under Lyme, zaczęłam zauważać piękno tutejszej natury. W starym mieście, dzielnice takie jak ta w której teraz mieszkamy, były bardzo drogie. Większość miasta zajmowały szeregowce,gdzie ludzie nie mieli ogródków. Tutaj dopiero zauważyłam jak duża może być różnorodność kwiatów. krzewów, drzew, w jednym miejscu. Anglicy są dla mnie mistrzami w tworzeniu pięknych mini ogródków. Potrafią niesamowicie łączyć, tworzyć kompozycje, ścieżki usypane z kamieni, a ich mania na punkcie różnych figurek jest po prostu urocza.  Już na pierwszy rzut oka widać, że często sąsiedzi konkurują ze sobą w tworzeniu tych mini dzieł sztuki. Zazwyczaj też stawiają na prostotę lecz połączoną z klasą. Czysty minimalizm, równiutkie grządki, przemyślany każdy krzaczek. O wiele rzadziej widzi się tutaj artystyczny nieład, bądź całkowite zaniedbanie. Wydaje mi się, że  anglicy traktują to tak: to co  mam przed domem, jest  wizytówką mojej rodziny. Często również można zauważyć odsłonięte okna salonu, kiedy idzie się po ulicy. To również jest u nich całkowicie normalne. Jeżeli będziecie kiedyś w UK i zobaczycie wieczorem tubylców kochających się przy odsłoniętym oknie, bądź coś równie dziwnego, nie martwcie sie! Oni lubią się chwalić:P, a wy macie mini pokaz. Jak ktoś nie ma w domu telewizora, można też podkraść się pod okna jakiegoś sąsiada i oglądać całkowicie za darmo. Tylko głosu nie będzie ale dobrze to działa na wyobraźnię:).
Specjalnie dla was, przez ostatni miesiąc spacerując z synkiem, robiłam zdjęcia ciekawszym ogrodom. Zdjęcia które dodam będą ułożone wg. dat, więc im dalej, tym bardziej wszytsko rozwinięte. Niestety pogoda u nas nie jest tak piękna jak w Polsce, cały kwiecień, było ok. 10-13 stopni i chlodny wiatr, dlatego wszytsko rozwijało sie bardzo długo. nadal drzewa nie są tak zazielenione jak bym chciała:). Zapraszam do oglądania. 
UWAGA. Przepraszam za jakość niektórych zdjęć, nie jestem mistrzem, cały czas się doskonale;).































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prosze o pozostawienie opinii:)